بیرجند: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ گلزار شامل ۲۳۱ مزار با پیشرفت ۷۹ درصدی در استان در دست اقدام است گفت: برای اتمام این گلزارها به ۲۹۲ میلیون تومان اعتبار مازاد نیاز است.

 گلزارهای شهدای خراسان جنوبی ۲۹۲ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معصومی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان جنوبی با اشاره به کمبود اعتبار برای اتمام این گلزارها اظهار داشت:  تاکنون موافق‌نامه برای ساماندهی ۱۲ گلزار شهید شامل ۲۴ مزار مبادله شده است که به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: برای هر مزار ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است تا به اتمام برسد.

معصومی با بیان اینکه فضای شهری بیرجند نسبت به نصب تصاویر و المان شهدا شرایط مطلوبی ندارد اظهار داشت: این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به چاپ کتاب وصیت نامه شهدای استان یادآور شد: این کتاب در برگیرنده متن، وصیت نامه و بخشی از زندگانی شهدای استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا آثار یک هزار و ۲۰۰ شهید از استان جمع‌آوری شده است و برای چاپ به تهران فرستاده شده است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی برنامه‌های استان، پیشگیری از موازی‌کاری، تأکید بر پایش مستمر تولیدات و آثار استان از جمله راهبردهای کلان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تأکید بر شناسایی دقیق پیشگیری عوامل مخرب ایثار، تجلیل از فعالان این عرصه و تأکید بر فعالیت نسل جوان در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر راهبردهای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: باید ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.